תפריט

מהו עוזר בטיחות ומה תפקידו?

נושא הבטיחות הוא ללא ספק אחד הנושאים החשובים בכל פרויקט בנייה.
בחוק הישראלי יש הרבה מאוד דברים שנוגעים לתחום בטיחות הבנייה, ולא תמיד מנהל העבודה יכול להיות אחראי שהכול מתבצע כמו שצריך.
בדיוק בשביל זה יש את איש המקצוע המכונה עוזר בטיחות אשר מסייע למנהל העבודה לוודא שהכול מתנהל בהתאם לחוק.
למעשה, על פי התיקון לחוק ארגון הפיקוח על העבודה אשר נחקק בכנסת בסוף שנת 2018, בכל פרויקט בנייה חייבים למנות איש מקצוע עבור התפקיד של עוזר בטיחות, וזאת במטרה להפחית את כמות תאונות העבודה באתרי הבנייה.

מי יכול להיות עוזר בטיחות בפרויקט בנייה?

כדי להיות עוזר בטיחות יש לעבור קורס שבו לומדים את תקנות הבטיחות בעבודה בצורה מפורטת ומורחבת, ולהיות רשום במאגר נותני השירות של מנהל הבטיחות.
קורס עוזר בטיחות הוא אמנם לא קורס ארוך או קשה במיוחד, אך צריך להגיע עם רקע וניסיון בתחום הבנייה, ולדעת היטב את החומר הנלמד כדי להבטיח שתוכלו לעבור בתחום בצורה מקצועית ולהציל חיי אדם.
למעשה, התפקיד כולל עבודה אינטנסיבית באתר הבנייה, אשר דורשת מכם להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולוודא שלא מתרחשות תקלות ובעיות כמו למשל הכנסה של קטינים אל אתר הבנייה או עובדים אשר עושים דברים שהם לא מוסמכים לבצע.

היכן כדאי ללמוד קורס עוזר בטיחות?

כמו בכל תחום, גם כאשר מדובר על קורס המלמד להיות עוזר בטיחות חשוב לוודא שאתם בוחרים מקום לימודים מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, אשר מחזיק סגל מרצים מנוסה ומקצועי שילווה אתכם לאורך כל הקורס וידאג שתדעו את החומר בצורה הטובה ביותר.
אחד המקומות המקצועיים והמובילים כיום בלימודי תחום הבנייה ולא רק, זוהי מכללת מאור אשר דואגת לכל תלמיד ותלמיד כך שיקבל את היחס המקצועי ביותר ויוכל ללמוד את החומר כמו שצריך וללא הפרעות.
חשוב לזכור שתפקידו של עוזר בטיחות הוא תפקיד חשוב שמטרתו להציל חיי אדם, ולכן כדאי מאוד ללמוד את התחום בצורה מקיפה במקום מקצועי, כדי להבטיח שתוכלו לעשות את העבודה כמו שצריך ובצורה המקצועית ביותר.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

החינוך כזרז לעיצוב מחדש של המעמד החברתי של האדם.
מיומנויות תקשורת בשוק העבודה ככלי משמעותי וחשוב להצלחה מקצועית
זה לא סוד שישראל מתמודדת עם אתגר גדול מאוד בתחום הדיור, כאשר הביקוש עולה כל הזמן ואין מספיק היצע כדי לעמוד בביקוש.התוצאה היא עלייה מתמדת...
Scroll to Top

רוצים לדבר?

מעדיפים שנחזור אליכם?

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה